lördag 5 september 2009

Män som hatar kvinnor

Nu har jag äntligen sätt "Män som hatar kvinnor".

Har bara hört massa positivt om den. Och ja, den var bra.
En arbetskamrat sa att den är som beck, fast råare och äckligare.

Jag tycker att den var jätte bra.
Har alltid haft svårt med svenska filmer, men som beck, wallander och tusen bröder fungerar jämt. Mycket är väl för att det känns som att det kan hända, det gör det inte när det är på engelska (enligt mig). Som nu när det var på teven (på män som hatar kvinnor) så höll reportern i en mick som det stod SVT på. Shit, där trillade jag dit på engång.

Det är hemskt att det faktiskt finns många sånna här situationer i nuläget, i vår värd.
Som man undviker att se, något man inte vill se eller veta något om. Man vill inte att någon annan människa ska drabbas av något sånt här och det som hände i den där filmen, är inte acceptabelt enligt mig.

Jaja, nog om det, är så trött så jag vet knappt vad jag skriver längre. Snart blir det läggdags är helt slut. Upp och jobba i morgon igen! SOV MORGON YEEEES! Kan sova fram till 8:45, super lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar