söndag 7 mars 2010

Hej på Er!

Vet att många har tyckt att det har varit tråkigt att jag har slutat skriva här.
Känner mig lite taskig mot dem som faktiskt har läst min blogg i en längre tid.

Men mitt liv har varit rätt tråkigt på senaste, eller det har hänt mycket men man har inte direkt haft någon ork av att sitta vid datorn, minst att sätta sig här och skriva och beklaga sig.

Idag var det 7 år sedan, drygt vid den här tiden som jag fick veta att min morfar gått bort. Det känns fruktansvärt, men dagen har varit relativt bra ändå.

Först bar det iväg hem till mamma, efter en stund åkte vi och hälsade på hos pappa, hämtade även Ronja där. Snabbt kasta i sig lite mat, slå in lite presenter och vidare hem till Fanny, en gammal barndomsvän som blev 20 år igår! Riktigt kul, GRATTIS på 20-årsdagen gamle vän :)

Efter vi kikat på hennes presenter tog vi bilen hem till Linn & Freddie, kollade deras nya lägenhet, super fin! Jag blev lite avundsjuk, vill också ha inglasad ballkong :) Men någongång ska jag ha det, kanske blir det en inglasad veranda istället? :). Vi får se!

Ja juste! Måste ju gratulera till en annan vän, Linda. Fick veta för en vecka sedan att hon och hennes kille ska gifta sig i sommar! Så kul för dem :). Jag börjar känna mig lite gammal, vänner gifter sig, skaffar barn.

Här sitter jag med världens bästa sambo, en trea, ett jobb, men ingen fast anställning, ogift och inga barn! Men jag älskart. Barn och giftemål kommer, när B och jag har rest dit vi vill, jag har fått fastanställning och allt bara känns rätt att göra det.

Men jag kan inte undgå att känna att jag börjar bli äldre.. Nu när alla andra skaffar barn och gifter sig. Men jag ska inte falla för grupptrycket, bara för att jag tycker det är så fantastiskt med barn och giftemål!

Det kommer, när det kommer helt enkelt!



Ha det så bra // Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar