måndag 8 mars 2010

En rådjursunge, i en snödriva, precis vid vägen.

Skulle åka och hämta Birkon från jobbet inatt.
När jag är på väg för att hämta honom får jag syn på en liten rådjursunge som ligger precis vid vägen i en snödriva. Den var så söt.

När jag hade varit och hämtat Birkon hade jag nästan glömt bort den, men när vi åker förbi där igen ligger den kvar. Både jag och Birkon blev chockade att den låg precis vid vägen och att den inte blev rädd när vi stannade 2 meter ifrån den. Så ett tag blev vi oroliga om den hade blivit skadad. Så min lilla älskling hoppar ut ur bilen och går lite närmare för att se om den mådde bra/dåligt. Efter ett tag hoppar den upp och springer en bit därifrån.. Vilken lättnad vi kände när den inte hade blivit skadad. Vi fick en super nära syn på den och den låg så fint där i snödrivan. Önskar att jag hade kameran med mig!

Jag älskar djur, vissa djur är bara så fina och det var också den där lille rådjursungen..

// Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar